donderdag 15 december 2011

soap

nino en ik hebben een nieuw uitje ontdekt.
we gaan naar de toko, waar een chinese mevrouw op leeftijd achter de kassa in haar moedertaal staat te commanderen naar iemand in de winkel. we hebben tot nu toe niet kunnen ontdekken wie dat moet zijn.
tussen het luidkeels roepen door kijkt ze naar een chinese soap op een piepklein tv-tje. terwijl we heel nieuwsgierig allerhande etiketten en verpakkingen bestuderen kijken wij naar alles wat er bij de kassa gebeurd. en zo hebben wij onze eigen soap.

de blikken bevatten een soort jelly-pudding. ik griezel van de inhoud, maar de buitenkant vind ik prachtig. en ze doen prima dienst om potloden in te bewaren, kruiden in te kweken, hyacinthen in te zetten......

5 opmerkingen:

  1. haha ja even heerlijk genieten van de andere kant van de wereld maar dan bij je om de hoek! Ik vind het ook prachtig dit soort dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Ik ben ook gek op 'vreemde' blikken! Bij de Turkse winkel hebben ze ook mooie exemplaren en daar is de inhoud vaak ook nog lekker (olijven oid), haha.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook zo'n groot toko fan,
    geweldige spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig klinkt dit allemaal en wat hebben die blikken toch een prachtige kleuren...
    Daar word je toch blij van!
    Groetjes,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen