zondag 10 januari 2010

morgen weer een uur

zo in het nieuwe jaar schijnt het dat de bezem door je huis moet, en je een frisse start moet maken.
nu heb ik een ongelooflijke hekel aan bezemen-lappen-vegen-soppen-poetsen en verder alles wat met huishoudelijke geklus heeft te maken.

via mijn lief kreeg ik een geweldige tip: elke ochtend een uur huishouden. een uur.
en of 'het' nu af is of niet, een uur is een uur.
en morgen is er weer een uur.

ik ben daar het nieuwe jaar mee gestart en ik kan je zeggen: het werkt geweldig. in plaats van mezelf lastig te vallen met alles wat ik eigenlijk nog zou moeten doen of wat ik vandaag weer niet heb gedaan, heb ik keurig mijn uur volgemaakt en kan ik overgaan tot de orde van -het leuke stuk van- de dag.

echt waar, het levert een enorme berg ruimte op. elke dag mijn weerstand een uurtje opzij zetten is goed te doen.
en in dat uur doe ik ineens verbazend veel meer dan anders in een hele dag, omdat er heel veel energie gaat zitten in weerstand.
ik kan het iedereen aanraden (tenzij je dol bent op bezemen-lappen-vegen-soppen-poetsen)!

3 opmerkingen:

  1. Fijn om even een oplossing te lezen. Want ik loop er ook zo mee te tobben!!Door de kop in het zand steek methode, zit ik nu achter de computer.Nu dan maar een uur aan de slag!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is ook mijn tactiek, werkt idd perfect!

    BeantwoordenVerwijderen